2012-11-23

Träningsutmaningen - årets julkalender

En blogg jag precis har börjat följa är Sara Rönnes träningsblogg - Träningsglädje. Nu har hon precis skapat en julkalender, eller som hon själv kallar den en "jävligt jobbig julkalender". Konceptet är egentligen enkelt, bakom varje "lucka" döljer sig ett träningspass (enligt hennes upplägg eller enligt eget upplägg).

Framsidan är en tom kalender, baksidan är regler och träningspass.
Jag skapade en kalender och skrev ner de träningspass jag ska genomföra, totalt 24 stycken. Min tanke är att jag har dessa 24 pass att välja mellan - sedan får jag fördela dem så att de passar in i mitt liv. Är jag så dum att jag sparar de jobbigaste passen till sist, ja då får jag slita som ett djur de sista dagarna innan jul.



Jag tycker det känns superkul med en peppande träningsutmaning (som jag väljer att kalla det, gillar utmaningar) som kulminerar i en lång och härlig julhelg! Det är väl den bästa belöningen man kan få efter hård träning?

1 kommentar: