2012-09-05

Utmaningen; fyra veckor kostexperiment!

Från och med måndag tänker jag testa köra LCHF i en väldigt strikt form (nära det som kallas "fakir" den första veckan, men sedan successivt öka på kolhhydrater/triggande saker). Syftet är att se om jag märker någon skillnad mellan de olika veckorna vad gäller energi och välmående. Dessutom ska det (så klart) bli intressant att se om jag går ner mer eller mindre någon av veckorna.

Sabbar grädden viktnedgången? Får jag i mig tillräckligt med fett för att inte gå runt hungrig? Är en kost utan ost möjlig för mig? Sådana frågor vill jag ha svar på.

Det ska bli kul med en utmaning! Jag kommer alltså enbart äta/dricka det som står nedan, inget annat. Jag kommer träna som vanligt (d.v.s. två gruppträningspass med fokus på kondition i huvudsak och ett styrketräningspass på gymmet varje vecka).

Så här många ägg kommer jag äta, ungefär.



Vecka 1 (10-16 september)
- Kött, fisk, fågel, ägg, smör, kokosfett, majonnäs
- Kaffe, vatten, mineralvatten, te

Vecka 2 (17-23 september)
- Kött, fisk, fågel, ägg, smör, kokosfett, majonnäs, grönsaker (gröna, ovan jord)
- Kaffe, vatten, mineralvatten, te

Vecka 3 (24-30 september)
- Kött, fisk, fågel, ägg, smör, kokosfett, majonnäs, grönsaker (gröna, ovan jord), fet ost
- Kaffe, vatten, mineralvatten, te

Vecka 4 (1-7 oktober)
- Kött, fisk, fågel, ägg, smör, kokosfett, majonnäs, grönsaker (gröna, ovan jord), fet ost, grädde
- Kaffe, vatten, mineralvatten, te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar